zondag 11 december 2016

KPN Cup 7 Enschede

Gisteren stond alweer de 7de wedstrijd van de marathoncompetitie op de kalender. En dit is tevens ook de laatste competitiewedstrijd van 2016. Volgende week rijden wij de vierdaagse, maar dat is een apart klassement en telt niet meer voor de cup.
Gisteravond om 19.25 uur klonk het startschot voor onze wedstrijd over 80 ronden. Aggie, Ankie en ik zaten meteen goed in de wedstrijd en reden attent mee. Nienke had een andere startpositie gekozen en reed zo haar eerste helft van de wedstrijd goed mee in de buik van het peloton. Helaas had Nienke een mindere dag en moest ze de wedstrijd halverwege verlaten. Nieuwe kansen komen in de vierdaagse, dat wordt een wedstrijd voor de sterke dames en sterk is Nienke zeker.

Ondertussen reed ik een attente wedstrijd, zat vaak mee en reed ook lekker. Iets over de helft ontstond er een grote kopgroep. Aggie zat er goed bij en deze groep zou zeker rond gaan. Voor Ankie en mij was het opletten geblazen, want de nummers 1 en 2 van het klassement reden nog in het peloton en die twee zouden zeker nog een poging wagen om naar de kopgroep toe te springen. Ik zat achter de nummer 1 en 2 en hield ze goed in de gaten. Op het moment dat ze gingen, ging ik ook mee alleen werd het gat dichtgegooid aan de binnenkant en kon ik er net niet langs. Gelukkig zat Aggie wel in de kopgroep en die pakte een rondje voorsprong. Voor Ankie en mij was het nu zaak om ons te gaan focussen op de sprint van het peloton. Wij kozen allebei het goede treintje en werden uiteindelijk 2de en 4de van de peloton sprint. Dit resulteerde in plek 17 en 19.

Aggie moest nog 10 rondjes doorrijden met de koplopers. Een moeilijk zaak, omdat de meeste ploegen met twee rijders waren en Aggie het in haar eentje moest klaren. Ze reed attent en reed nog even weg met 4 andere rijders helaas werden ze weer terug gereden en draaide het uit op een sprint. Aggie moest van ver komen, maar finishte netjes als 5de.

Waar het vorige week niet helemaal lekker liep verliep het vandaag erg goed. Nu allemaal goed herstellen. Donderdag beginnen wij aan de eerste wedstrijd van de vierdaagse in Leeuwarden. Wij hebben er zin in!!
Groetjes, Laura