zondag 27 november 2016

KPN Cup 6 - Hoorn

Als topsporter ben je niet snel tevreden. Dat klinkt wat verwend, maar als je snel tevreden bent dan haal je nooit die top. De zoektocht naar de perfecte wedstrijd gaat met ups en downs. En gister was het voor mij letterlijk down. Een paar ronden voor het eind kreeg ik een trap van rechts en lag ik voor ik erg in had op het ijs. Er was dus genoeg reden tot ontevredenheid.

De dag begon zo mooi. Bij het uurtje losfietsen 's middags genoot ik van een winters zonnetje. Het was stralend weer, maar de kou hing in de lucht, bladeren op de weg in overvloed en af een toe de geur van een openhaard. Ik mijmerde wat voor me uit. Zouden dit de eerste tekenen van een mooie winter zijn? En zou er dit jaar dan eindelijk echt veel natuurijs komen? Goh, wat heb ik daar zin in. Volgende week nemen we een voorproefje op Flevonice. Bij gebrek aan een kunstijs wedstrijd is daar een trainingsdag belegd met de ploeg.

Dan de wedstrijd. Maya reed de tweede RegioTop wedstrijd over 50 ronden. In de massasprint kwam ze klem te zitten waardoor ze 7de werd. In het tussenklassement staat ze nu nog 4de. Nog volop kans dus.

Bij de Topdivisie reed Nienke minder lekker dan afgelopen weken en moest half koers de wedstrijd verlaten. Laura zat wel erg goed in de wedstrijd en zat in een beloftevolle kopgroep. Na een sterke achtervolging waarna ze aansloot, verloor ze toch de aansluiting. De kopgroep van 11 dames pakte vervolgens wel een ronde voorsprong. En dus moesten we ons als peloton opmaken voor een vroegtijdige eindsprint. Voor heel de ploeg was het eindresultaat wat teleurstellend. Aggie werd 22ste en Laura 28ste.

Ontevreden of niet, wat kan ik toch genieten van deze sport. In de wedstrijd strijden we tot we er bij neervallen. Maar na afloop is altijd gezellig langs de baan. Kijk maar eens op: https://m.youtube.com/watch?v=lP1gyCJ_4SM

Fijne sinterklaas allemaal. We zien jullie over twee weken. Dan rijden we in Enschede KPN Cup 7.

Groetjes Ankie