woensdag 9 september 2015

Trainingskamp Italië – dag 4

Team Cenned kent hoge pieken en grote markten!

Vandaag stond er een alternatieve training op het programma. Familie van Braak had ons getipt over een prachtige bergwandeling onder leiding van Candido Quatrale. Dit is de ober van het lokale restaurantje.
Britt koos vanochtend even voor een studiemomentje en daarom pikten de andere 5 rond de klok van 8.00 uur de gids op om de Monte Lema in Zwitserland te beklimmen. De autorit er naar toe was al een uitdaging op zich, maar Alida reed de bus vakkundig door de haarspeldbochten omhoog.
Bij de start vroeg Candido ons nog of we in een langzaam of snel tempo omhoog wilden lopen. Omdat we officieel een “rustdag” hadden, kozen we toch maar voor het langzame tempo. Snel onze Strava aan zetten voor de statistieken en hop daar gingen we!
Onze Italiaanse gids liet ons de meeste mooie plekjes zien, echt super mooi! Uiteindelijk kwamen we aan bij de top op 1595 meter en hadden we een prachtige uitzicht. Daar nog een springfoto sessie gedaan mét onze gids waarna we begonnen aan de afdaling. We begaven ons redelijk in niemandsland, maar mijn provider bood uitkomst met betrekking tot onze locatie... Italië dan wel Zwitserland!
Na 12 km en bijna 3 uur wandelen, kwamen we weer aan bij de bus. Moe maar met vele prachtige plaatjes in ons geheugen keerden we terug naar ons huisje.

Daar even snel opfrissen omdat we ook nog graag naar de markt van Luino wilden. Deze stond bekend als de één na grootste markt van Europa. Onder het mom; “Nu we er toch zijn!” wilden we deze toch even mee pakken. Bepakt met een hoop geld op zak en persoonlijke shoppingslijstjes, gingen we op pad. Na een tijdje raakten we elkaar kwijt, dus ben ik met de 2 B’s (Britt en Birgit) het stadje gaan verkennen. We hadden het idee dat we de markt nu wel gezien hadden. Bovendien hadden we een speciale missie: eten van een  echt Italiaans ijsje. Die missie hebben we uiteindelijk volbracht en oh wat was dat ijsje lekker! Echt een aanrader ;)!

Ik gok dat we vanavond allemaal lekker zullen slapen. Mag ook wel want dan staat er een tocht van 100 km op de planning.