vrijdag 29 augustus 2014

Zwarte Woud, dag 6

Vandaag was ons laatste trainingsdagje. Voor de laatste keer deze week mogen we ons uitleven op ons stalen ros. Nadat het vanmorgen nog even had geregend is het daarna weer stralend weer en stappen we in korte broek op de fiets.

We fietsen na 5 km afdalen de eerste berg op richting Goldbach. Een mooie geleidelijke klim en boven gooien Birgit en ik het op een tussensprint. Niet veel later komt ook Annemarie met een big smile boven, "ik dacht dat ik nog een heel stuk verder moest". Het is lekker warm dus trekken we in de afdaling de bodywarmers deze keer niet aan. Alida sjeest ons in de CENNED bus voorbij en wacht vervolgens bij de volgende afslag zoals gewoonlijk tot we haar hebben gepasseerd. We peddelen rustig verder door heuvelig landschap tot we opeens merken dat Alida ons nog niet weer heeft ingehaald. We besluiten even te wachten maar na 10 minuten is ze er nog niet en rijden we terug van waar we net vandaan komen. Even later komen we haar tegen, ze had ons niet voorbij zien komen en was ons in tegengestelde richting gaan zoeken. Gelukkig zijn we weer compleet en vervolgen we onze weg. Annemarie grijpt haar kans op een kort maar gemeen klimmetje en pakt punten voor de bolletjestrui. De toon is gezet en tussen het kletsen door is de strijd om de bergklassement losgebarsten.

Na Todtmoos is er nog één klim over, ik bijt me vast in Birgit haar achterwiel. We besluiten dat de finish bij de parkeerplaats in het dorp is. De eerste keer sprint ik een dorp te vroeg en probeer uit alle macht om weer bij Birgit aan te haken. Bij de volgende parkeerplaats kom ik voorbij Birgit maar na de finish word ik reglementair gediskwalificeerd wegens afsnijden. Weer gezellig kletsend vervolgen we onze weg, maar in de afdaling raken we Alida opnieuw kwijt en rijden we te ver door waardoor we nog een klein omweggetje maken. Het laatste stuk is langs een drukke weg en de laatste kilometers pikken we nog even een flinke regenbui mee. De fietsen worden nog even gepoetst en ook wij zelf poetsen ons schoon. De laatste avond sluiten we af bij de pizzaria met een heerlijke maaltijd.

[Ankie]